صفحه اصلی
نشست هم‌اندیشی یاران روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی با افق روابط‌عمومی نوین
  • 182667 بازدید

نشست هم اندیشی یاران روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی با افق روابط‌عمومی نوین، سه‌شنبه 11 بهمن 1401 برگز،ار شد.

روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی و نمایندگان روابط عمومی در دانشکده ها و بخش های مختلف دانشگاه در یک نشست صمیمانه به بیان و بررسی راهبردهای مشخص در جهت دست‌یابی به اهداف مشترک، حول محور روابط عمومی نوین پرداختند.
در این نشست دکتر حاجی یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تهیه برنامه‌ای مدون برای قریب به سه سال اخیر در راستای هدف‌گذاری روابط‌عمومی نوین در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این برنامۀ مشخص بخش‌های مختلفی طراحی شده تا در قالب آنها روابط‌عمومی نوین  در دانشگاه اجرایی شود. هدف اصلی و دال مرکزی ما تثبیت موقعیت و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه بوده است. برای نیل به این هدف بخش های روابط عمومی علمی، روابط عمومی مشاور، روابط‌عمومی هویت‌ساز، و روابط‌عمومی الکترونیک طراحی شد که تمهیدات اجرایی برای تحقق آنها در نظر گرفته شد. علمی سازی روابط‌عمومی که بتواند برنامه و راهبرد مشخصی را برای اهداف آن در دانشگاه داشته باشد، نخستین برنامه در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی بوده است.
وی اولویت بعدی این برنامه مدون را «روابط‌عمومی مشاور» عنوان کرد و افزود: در این تعریف روابط‌عمومی، صرفا یک مشاور همراه نیست بلکه روابط‌عمومی واحدی موثر و پویا است که همگام به ریاست دانشگاه، هیئت رئیسه و مسئولان دانشگاه مشاوره می‌دهد و براساس برنامه‌ریزی که دارد به اهداف دانشگاه دست پیدا می‌کند.
 اجرای «روابط‌عمومی دیجیتال و الکترونیک» منطبق بر آخرین تکنولوژی برای استفاده از تمام امکانات، سومین اولویت راهبرد در حال اجرا است که رئیس روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی به آن اشاره کرد. 
دکتر حاجی یوسفی در ادامه از ایجاد «شورای برند سازی» دانشگاه براساس مصوبه هیئت رئیسه خبر داد و گفت: در حالی که در غرب همه دانشگاه ها فروشگاه هدایا دارند اما در ایران دانشگاهی با فروشگاه و مرکز هدیه وجود ندارد. یکی از کارهای کوچک در ظاهر اما بزرگ در معنا ایجاد این شورا برای تهیه هدایاست به این معنا که هر هدیه ای از طرف دانشگاه، با لوگوی دانشگاه شهید بهشتی به سفرا، نمایندگان دانشگاه‌های خارجی و غیره داده شود.
رئیس روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر ضرورت گفتمان و هویت‌سازی به راه‌اندازی «میز ایده» در دانشگاه اشاره کرد و افزود: بسیار مهم است که به عنوان عضوی از دانشگاه، چه تعریفی از دانشگاه شهید بهشتی در ذهن ما وجود دارد، چرا که براساس آن تعاریف است که می توانیم به اجماع دست یابیم و در آن مسیر حرکت و برنامه ها و اولویت هایمان را تنظیم کنیم.
دکتر حاجی یوسفی با تاکید بر اهمیت روابط عمومی از همراهی و همکاری یاران روابط عمومی در دانشکده ها و بخش های مختلف قدردانی کرد و گفت: روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی برنامه و استراتژی دارد و تلاش می کند فعالیتش را در چارچوب علم روابط عمومی انجام دهد با این همه پذیرای نقد و نظر همه همکاران است.
 وی در پایان از آماده سازی گزارش عملکرد 10 ساله دانشگاه شهید بهشتی در قالب 100 صفحه کار حرفه‌ای و گرافیکی دقیق نیز خبر داد و افزود: این گزارش با زحمات همکاران و با کمک و همراهی برخی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده ریاضی هم اکنون به عنوان اثری فاخر منتشر شده است که برای نخستین بار در دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است و در سایت وزارت علوم قرار گرفته و در دسترس برای مطالعه است.


در بخش دوم این نشست نمایندگان و رابطان روابط عمومی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و نکاتی را پیرامون تسهیل تعامل و ارتباط بین واحدها و روابط عمومی؛ برگزاری سومین دوره جشنواره روابط عمومی و برگزاری دوره‌های مهارت فزایی در حوزه روابط عمومی مطرح کردند.

افزودن نظرات